Je persoonlijke gegevens. Je laat ze bij ons achter, want dat moet nu eenmaal als je iets wilt bestellen. Maar we kunnen ons voorstellen dat je graag wilt weten waarom wij om je persoonlijke gegevens vragen en wat wij ermee doen. Dat vertellen we je hier graag. Heb je na het lezen van deze pagina nog vragen, laat het ons dan weten via onze klantenzorg.

Heel veilig

Alle gegevens die je bij ons achterlaat stoppen wij heel veilig achter slot en grendel. Dat doen we met één van de modernste technieken: de Secure Socket Layer (SSL). Wie niks met jouw gegevens te maken heeft, kan er simpelweg niet bij. Geven we jouw gegevens aan iemand anders – je leest hieronder waarom en wanneer we dat doen – dan eisen we dat die ander net zo zorgvuldig met jouw gegevens omgaat als wij en ze alleen gebruikt voor het doel waarvoor hij ze heeft gekregen. Mocht je het gevoel hebben dat dit niet gebeurt, laat het ons dan weten via onze klantenzorg.

Persoonlijk

Vaak gebruiken wij je gegevens om je een zo persoonlijk mogelijke winkelervaring te bieden. We passen wat jij op zooster.nl ziet aan op jouw interesses. Zo maken we de ene persoon blij met speciale aanbiedingen voor honden en de andere met het laatste nieuws over de verzorging van katten. Wij gebruiken daarvoor bijvoorbeeld gegevens van eerdere bestellingen, je IP-adres en cookies. Over cookies kun je hieronder meer lezen.

Wat doen we verder met je gegevens

Wij gebruiken je gegevens voor verschillende doelen. Hierna kun je zien welke doelen dat zijn. Wij gebruiken daarbij van jou ontvangen gegevens, maar ook door onszelf verzamelde gegevens. Bijvoorbeeld gegevens over je bezoek aan onze website.

Je bestelling leveren

Voor je bestelling hebben we je naam, e-mailadres, adres(sen), betaalgegevens en soms ook je telefoonnummer nodig. Daarmee kunnen we je bestelling bezorgen en je op de hoogte houden over je bestelling. We geven je gegevens ook aan anderen als dat nodig is voor een bestelling, bijvoorbeeld aan bezorgdiensten en ons distributiecentrum.

Je account

In je account op zooster.nl slaan we onder andere de volgende informatie op: je naam, adres(sen), telefoonnummer, e-mailadres, aflever- en betaalgegevens en opgegeven informatie en interesses (bijvoorbeeld als we je gevraagd hebben naar je geboortedatum). Handig, want dan hoef je deze gegevens niet elke keer opnieuw in te voeren. We bewaren ook gegevens over je eerdere bestellingen en reviews die je hebt geplaatst. Dan kun je deze makkelijk terugvinden.

Klantenzorg

Je kunt met ons bellen en chatten op onze website. Om je snel te kunnen helpen bij vragen, maken we gebruik van je gegevens en maken we aantekeningen die we bewaren. Handig als je ons nog een keer belt. Gegevens over het telefoongesprek met jou worden geregistreerd en ook een chat wordt bewaard. Je helpt ons zo bij analyses en verbetering van onze diensten.

Nieuwsbrieven

Je kunt je aanmelden voor onze verschillende nieuwsbrieven. Zo blijf je op de hoogte van onze aanbiedingen, acties en ons nieuws. We hebben algemene en persoonlijke nieuwsbrieven. De persoonlijke nieuwsbrieven stellen we samen op basis van je gegevens, zoals eerdere bestellingen. Dat maakt de nieuwsbrief interessanter voor je. Wil je geen nieuwsbrieven van ons meer ontvangen, meld je dan in jouw account af. Simpel toch?

Reviews

We zijn dol op reviews. En onze klanten ook. Wil je een review schrijven, kies dan zelf of je persoonlijke gegevens of je naam zichtbaar zijn voor andere bezoekers en of wij over je review contact met je op mogen nemen. Wij houden bij wie welke review schrijft en je reviews staan ook in je account.

Prijsvragen

Als je meedoet aan een actie of prijsvraag, vragen wij je naam, adres en e-mailadres. Zo kunnen we de actie uitvoeren en de prijswinnaar(s) bekendmaken. Ook meten wij zo de respons op onze reclameacties.

Persoonlijk winkelen

We hebben zoveel artikelen in onze winkel dat we je graag op weg helpen. Bijvoorbeeld door je te wijzen op artikelen die voor jou interessant zijn. Dat gebeurt op basis van je eerdere bezoeken aan onze website. We kijken dan naar cookies en je IP-adres, maar ook naar wat je eerder bij ons kocht en je interesses die we kennen doordat we jou daarnaar gevraagd hebben.

Verbetering van onze winkel en service

We zijn voortdurend bezig onze dienstverlening te verbeteren. Daarom kunnen we je gegevens gebruiken om je te vragen of je mee wilt doen aan een vrijblijvend klant- of marktonderzoek.

Fraude

Op fraude zit niemand te wachten, wij ook niet. Daarom gebruiken wij klantgegevens om fraude te onderzoeken, te voorkomen en tegen te gaan. Als dat moet, geven wij klantgegevens aan de overheid.

Achteraf betalen

Als je artikelen koopt die je niet meteen wilt betalen, kunnen wij je kredietwaardigheid toetsen. We kunnen daarbij gebruikmaken van externe bureaus. Voor dat onderzoek kunnen we je gegevens aan anderen geven, die deze gegevens alleen voor dat doel mogen gebruiken.

Zakelijke klanten en partnerprogramma

Ook van onze van zakelijke klanten en partners slaan wij gegevens van de contactpersoon op. Zijn het gegevens van personen, dan behandelen wij deze gegevens net zoals die van onze andere klanten.

Social media

Als je social media gebruikt, bijvoorbeeld Facebook, dan kun je met je social media-account op sommige plekken op onze website inloggen. Wanneer je, als je bent ingelogd, aangeeft een artikel leuk te vinden, dan verschijnt dat artikel op je social media-account. Zooster.nl krijgt geen toegang tot je social media-account, maar artikelen die je leuk, nuttig of handig vindt, kun je wel met je vrienden delen. Stel je via social media een vraag aan ons en zien we die vraag voorbijkomen, dan bewaren we dat bericht en je accountnaam zodat we op je bericht kunnen reageren.

Wat doen we niet met je gegevens?

Wij gebruiken je gegevens nooit om aan jou andere prijzen te tonen dan aan andere klanten. Al onze klanten zien dezelfde prijzen voor onze artikelen en producten. Je gegevens verkopen aan anderen, dat doen we ook nooit.

Kloppen je gegevens niet of heb je andere vragen?

Klopt er iets niet of wil je je gegevens inkijken, neem dan gerust contact op met onze klantenzorg. We staan 24/7 klaar om je te helpen.

Cookie erbij?

Cookies zijn kleine stukjes informatie die tijdens het internetten worden opgeslagen op je computer. De informatie is nodig voor het juist functioneren van een website. Cookies kunnen persoonlijke informatie verzamelen.

Cookies van zooster.nl zijn veilig voor je pc, laptop, telefoon of tablet. Wij gebruiken cookies om je te herkennen als je ons bezoekt, maar ook om te zorgen dat onze website goed werkt en je fijn kunt winkelen. Door cookies krijgen we informatie over het gebruik van onze diensten. Zo kunnen we die verbeteren en aanpassen aan de wensen van onze klanten.

Cookies zorgen ervoor dat:

  • je ingelogd blijft en ongestoord kunt winkelen;
  • artikelen in je winkelwagentje bewaard blijven;
  • je veilig winkelt bij zooster.nl;
  • je reviews kunt lezen en schrijven en video’s kunt bekijken;
  • de website snel is;
  • we fouten en ongemak op de website kunnen opsporen;
  • we verbeteringen kunnen testen;
  • we je persoonlijk kunnen adviseren op basis van wat je eerder hebt gekocht en/of bekeken;
  • je producten kunt delen via social media zoals Facebook en Google.

Hoe lang blijven cookies staan?

De meeste cookies van zooster.nl verdwijnen als je de browser sluit. Sommige cookies blijven enkele dagen tot enkele jaren staan. Je kunt ze zelf op elk moment via je browser verwijderen.

Cookies verwijderen of uitschakelen

Cookies kun je altijd zelf via je browserinstellingen verwijderen of uitschakelen. Je ontvangt dan geen cookies meer tijdens het winkelen op zooster.nl. Uitleg over het aanpassen van de cookie-instellingen vind je onder Help in de meeste browsers. Maar let wel op: zonder cookies werkt de website van zooster.nl minder goed.

Klantenzorg

Heb je een vraag, probleem of klacht?
Neem contact op via

Klantenservice en contact